Arhive categorii: Speciale

Oaza Păcii la Timișoara

În perioada 13-18 noiembrie 2024 comunitatea Mariană Oaza Păcii condusă de Părintele Martino dell’Immacolata, Responsabil General al Comunității  cu sediul la Roma a vizitat Parohia Greco-Catolică Regina Păcii din Timișoara. Grupul de 5 persoane a fost condus de Părintele Martino dell’Immacolata, Responsabil General al Comunității și însoțit de Pr. Robert al Sfintei Fețe, Responsabil al comunității din Medjugorje.

Să avem grijă de viețile noastre și de cele ale apropiaților noștri precum de Sf. Euharistie

Părintele Martino dell’Immacolata, Responsabil General al Comunității Mariane ”Oaza Păcii” Ziua pentru Apărarea vieții la Parohia „Regina Păcii” din Timișoara


Părintele Martino, Superior al Oazei Păcii, prezintă carisma comunității

Pr. Javier Olivera Ravasi în România – 2024

Reculegeri 16-18 febr. 2024
Parohia Greco-Catolică ‘Regina Păcii’ din Timișoara

Cine este Pr. Javier Olivera Ravasi


Dumnezeu nu ne va număra victoriile ci cicatricele


Erezia modernismului


Falsul remediu al Revoluției Protestante


Adevărul trebuie spus întotdeauna cu îndrăzneală pentru că Cristos deja a învins lumea


Arianismul și Papa Honorius. Adevărata ascultare față de Papa


Nu e necesar să fim catolici întristați


Criza Bisericii în începuturile ei: Biserica și sinagoga

Retragere spirituală cu Pr. Anthony Saji

Preot şi călugăr în Congregaţia Sf. Vincenţiu de Paul, misionar în Africa

Vârtop-Arieșeni, Jud. Bihor
5-10 sept. 2022

Mulți participanți la reculegerile părintelui Anthony se duc acolo pentru că nu mai găsesc altă cale de ieșire din impasul vieții lor, decât să apeleze la carismele lui Dumnezeu și apoi mărturisesc unanim trăirile copleșitoare în urma atingerii inimii prin Spiritul Sfânt. 

Credincioșii care cred în daruri extraordinare, le vor primi iar misionarii care sunt susținuți de rugăciunile comunităților a mii de oameni din Africa, se remarcă pur și simplu printre părinții spirituali care au toate beneficiile civilizației europene.

Mamele preoților de obicei sunt cele care au stat în veghere pentru formarea vocațiilor preoțești.

Mama părintelui Anthony și-a dus copiii la Sf. Liturghie din primii ani de viața. Sf. Liturghie în India era la ora 6.00 dimineața și ei mai adormeau pe bancă. Atunci când tatăl lor a certat-o pe mama, de ce îi scoală atât de devreme pe copii, mama lui părintele a dat dovadă de o credință neabătută și nu s-a lăsat înduplecată, ducându-i în continuare la ora aceea matinală la Domnul.

Copil fiind, nici pr. Anthony nu a știut de ce trebuie să stea în biserică, dar aceasta s-a întâmplat ca mai târziu să tânjească cu mai mare ardoare după Sf. Liturghie. 

“Să nu lipsiți niciodată de la Sf. Liturghie!”, ne-a spus la final. 

După îmbolnăvirea tatălui său, Părintele Anthony și-a întreținut familia de la vârsta de 12 ani din muncă fizică istovitoare în mină. A fost respins de cinci Congregații religioase, când a vrut să devină preot. I-au zis că e prea slab, prea bolnăvicios, lipsit de inteligență, că nu știe să predice etc. Dar la urmă a fost numit urmașul oficial al Părintelui Joseph Bill, purtătorul steagului mișcării carismatice peste continente. 

Astăzi dânsul ține reculegeri de înnoire spirituală și de vindecare, misiuni populare, precum și programe pentru tineri în diferite continente și este totodată tatăl spiritual a mii de suflete din Africa de Est, pe care îi conduce pe drumul credinței.

Urmând o anumită tematică, a ilustrat-o cu o serie de versete și întâmplări biblice din Vechiul și din Noul Testament, adăugând multe istorioare, mai mult sau mai puțin reale pentru a trage apoi concluziile. A interpretat totul cu o trăire emoțională puternică care a implicat toată audiența de 130 de persoane. 

Un grup de tineri au venit să animeze cu cântări rugăciunile, deschizând inimile celor prezenți. 

Timpul de după cină părintele Anthony l-a rezervat exclusiv tinerilor, pentru care poartă o grijă pastorală specială. 

La final ne-a prezentat proiectele sale umanitare din Africa, în special din Kenya și Uganda, printr-o proiecție video. Am văzut copii dormind pe jos, tineri așteptându-l pe părintele Anthony ca pe un salvator, mii de oameni în rugăciune, am văzut roadele educației sale constând în vocații la preoție/seminar, am văzut abnegația dânsului în slujirea Domnului.

O istorioară impresionantă a povestit traducătorul Dan Mircea, care s-a întâmplat în timpul vizitei sale în Africa. 

Dânsul picta noua biserică construită de părintele Anthony și copiii roiau în jurul său cu dorința de a lua parte într-un fel sau altul, mai mult sau mai puțin constructiv, la procesul pictural. Pe o schelă clătinătoare, cu vopsele și diluanți la îndemână, copiii ar fi putut cu ușurință să cauzeze un dezastru: fie ingerând diluant, fie zădărnicind pictura, fie căzând de pe înălțimea treptelor și a schelei pe care se cățărau necontenit. Nu au putut fi convinși în nici un chip de artist să stea la distanță, până ce nu a invocat autoritatea misionarului: “A zis pr. Anthony că copiii nu au voie aici.” Și nici un copil nu s-a mai apropiat din acel moment, ei înșiși transmițând știrea mai departe (!).

Atunci când părintele s-a pregătit cu teamă să țină o reculegere episcopilor, i-a spus un arhiepiscop: “Nu e nevoie să ne înveți cum să fim episcopi, căci știm asta; învață-ne să fim umani” – iată cheia pentru a ajunge la sufletul omului, în oricare poziție socială sau funcție eclezială s-ar afla.

Spicuiri din meditațiile părintelui Anthony, vrednice pe scris pe pereți:

“Nu e nevoie să consumi droguri sau alcool ca să-ți distrugi viața. O practică greșită a spiritualității îți poate distruge viața.”

Preot și călugăr celibatar, pr. Anthony a dat dovadă de o sensibilitate peste măsură, predilectă și uimitoare față de problemele din viața conjugală.

Către o soție indignată, al cărui bărbat își împarte iubirea cu surorile sau cu mama sa, a spus: “Atunci când el își iubește mai mult familia, te va iubi și pe tine mai mult. Altfel vei primi doar trupul lui, nu și inima lui”

Soțului îi spune: “Dacă soția ta vrea să doarmă pe brațul tău, las-o să doarmă acolo, nu o respinge!” 

“Singurătatea cea mai apăsătoare înseamnă să trăiești sub același acoperiș cu două inimi diferite.”

“Atunci când te afli într-o călătorie, te poți dispensa de comunicarea cu rudele tale de sânge, dar nu de cea cu soția ta. Pentru că ea a fost incorporată în inima ta. Ea are nevoie de afecțiunea ta. Dacă uiți aceasta, viața de cuplu va fi un deșert.”

Către tinerele căsătorite: “Va veni momentul când apare alt bărbat în viața ta, care te face să gândești că soțul tău niciodată nu ți-a zâmbit așa de frumos …”

Rezervorul soțului trebuie umplut cu RESPECT iar rezervorul soției cu IUBIRE.

Toți prietenii fugeau de un om pentru că mirosea urât. L-a sfătuit un prieten să facă zilnic duș. Făcând astfel, încă fugeau prietenii. I-a zis să-și schimbe ciorapii. Nu ajuta. “Sigur ți-ai înnoit ciorapii, că tot miroase?”, întrebă prietenul. Drept dovadă omul a scos ciorapii murdari din buzunar… În mod similar, noi păstrăm amintirea păcatelor noastre ca pe niște relicve.

Se întâmplă ca Dumnezeu să te scoată din sclavie dar marca sclaviei s-o păstrezi încă pe fruntea ta. Sigiliul păcatului e încă acolo. Din Canaan putem aluneca înapoi în Egipt.

Putem cuceri teritorii și faimă în afara noastră, dar distrugem dinăuntru. 

Dacă un preot se gândește că a celebrat Liturghia și nu mai este obligat să mai predice în plus, că poate să-și risipească viața cu alcool, cu prieteni, că nimeni nu îi poate interzice acestea – el nu va avea satisfacția interioară. Nu va gusta din mierea țării promise. Pentru aceasta este nevoie de muncă din greu, de recunoștință și de sacrificiu.

“Nu este altă dovadă de dragoste a lui Dumnezeu pentru tine decât Cristos răstignit pe Cruce.”

“Preotul care nu îl are pe Cristos în inima sa, nu poate da mai deoparte decât gunoaie.” Conform spuselor Sf. Toma d’Aquino: “Nu poți da mai departe decât ceea ce ai.”

“Atunci când ai spiritul urii în tine, nu poți vorbi cu o persoană în pace.”

“Tu ești cel care blochezi minunile din viața ta, nu Dumnezeu.”

Originea urii este fie iubirea, fie ura.

Este ușor să plângi cu cei care plâng. Dar cel mai dificil este să te bucuri cu cei care se bucură. Dacă nu înveți să te bucuri de succesul altora, nu vei putea crește, vei pierde în toate aspectele vieții.

“Cu cât aștepți mai mult intervenția lui Dumnezeu, cu atât mai mare va fi binecuvântarea.”

“Dacă o minune nu te ajută să-l urmezi pe Cristos, acea minune nu are nici o valoare.”

“În Europa oamenii nu au credință pentru că există multe opțiuni.” În Africa oamenii mor, dacă medicul nu îi poate ajuta.

“Omul necredincios nu știe că fundația pe care stă astăzi se destramă și mâine se va prăbuși.”

“Când ești în vinovăție, nu ești în credință.”

“Credința vine la pachet cu toate celelalte daruri.”

Isus ne spune: din cauza obstacolelor din inima ta, nu e loc pentru mine pentru că e plină de vizuinile vulpilor și vrei să fii discipol al lui Isus. Lipsesc discipolii autentici.

Când nu avem dragoste, ne amintim multe lucruri (de reproșat); cine are dragoste, uită.

“Fiecare păcat are puterea de a bloca o binecuvântare în viața ta.”

“Fiecare învățătură din Biblie este un avertisment pentru noi, o palmă dată în avans pe obrazul tău: Nu fă asta! Toate cărțile din Biblie mă avertizează, să nu sparg vasul de lut.”

Plăcerea păcatului fură bucuria din inimă. 

Atunci când oamenii vin la credință, încep să-și respecte trupul.

Sunt patru uși prin care intră Satana în viețile noastre:

  1. Păcatele necăite
  2. Rănile nevindecate ale inimii
  3. Convingerile greșite
  4. Păcatele neiertate

Cele 10 porunci sunt ca o radiografie. În ziua de astăzi nu ne mai trebuie porunci, căci ne ghidează tehnologia.

“Fiecare convertire este o vocație pentru o nouă misiune. Căința este un exod, o ieșire din sclavie.”

“Femeia care a avortat a putut îndepărta copilul cel din pântece dar nu și cel din minte.”

“Din moment ce îl ai pe Isus care îți ridică păcatele, de ce să mori în păcat?”

“Vinovăția nu salvează, doar căința.”

“Doar oaia pierdută a primit harul de a sta pe umerii Lui.” 

“Dumnezeu iubește mai mult pe păcătoși decât pe sfinți!” 

“Dacă păstrezi tăcerea în amărăciune, n-o să aducă nimic bun nimănui.” Durerea și amărăciunea duc la neiertare.

“La sfârșitul oricărei plăceri urmează foametea.”

“Dacă pleci din casa părintească ca să te bucuri de libertate, vei ajunge treptat sclavul porcilor.”

Traducerea corectă din parabola Fiului risipitor este “vițelul îngrășat” – nu “cel gras”, deci tatăl fiului risipitor a pregătit îndelung întoarcerea fiului său.

“Păcatele noastre ne ucid pe dinăuntrul nostru.”

“Într-o zi mana va dispărea în pământul promis. De aceea să muncești din greu.”

“Dezleagă-l pe Lazăr și lasă-l să plece.”

“Dacă te concentrezi pe ceilalți, n-o să te vindeci niciodată.”

“Confesionalul este spitalul Bisericii Catolice.”

“Atunci când îți faci datoria față de Biserică, familia și viața ta vor fi binecuvântate.”
“Cea mai mare găină s-o dai la Biserică.”

“Chiar și un grup de rugăciune poate opri credința noastră.”

“Credința trebuie să treacă peste analizele medicale. Privește dincolo de ele.”

Astfel ne-a vorbit părintele Anthony, încât fiecare dintre noi a crezut cu tărie că i-a citit spiritul și vorbește cu siguranță despre el. Și despre mine a vorbit și atunci când am încercat, în naivitatea mea, să vorbesc cu el, părea că nu știe nimic… nici un părinte spiritual nu ne-a putut spune lucruri atât de intime despre noi. 

Și am întrezărit mai mult ca niciodată profunzimea amețitoare a Sfintei Scripturi – Cuvântul-sabie al celor două tăișuri care era să ne sfâșie sufletul.

Fie ca Biserica Sfântă Catolică din România să se aventureze pe urmele Spiritului Sfânt pentru a se împărtăși cu carismele Lui, să-și asume inefabilul credinței și să-i lase loc lui Dumnezeu pentru surprize. 

Dacă acestea pot fi înșelătoare pentru rațiunea noastră măruntă, asta nu înseamnă că sunt de subestimat sau că nu au fost special pregătite din veșnicie pentru noi de către Dumnezeu. Nu înseamnă că Spiritul Sfânt nu trebuie chemat cu insistență, fără zăbavă, întru umilință și abnegație și cu asumarea riscului că nu-l vom putea recunoaște la timpul potrivit.

Pentru misiunea noastră de acasă, Părintele Anthony ne-a dat următorul îndemn: 

“Mergeți la casele voastre. Fiți mâna dreaptă a parohului vostru! Dăruiți Bisericii ceea ce aveți mai bun în voi! Răspândiți Cuvântul, fiți martorii iubirii lui Dumnezeu pe acest pământ. Atunci și copiii voștri se vor întoarce înapoi în casa părintească.”

Au curs lacrimi, s-au auzit hohote de plâns, inimile s-au topit după două zile de meditații, bucuria era explozivă mai ales în Capela spontan amenajată. 

A fost ceasul și timpul lui Dumnezeu pentru cei care au participat. Lui Dumnezeu și părintelui Anthony și tuturor misionarilor Spiritului Sfânt care au curajul să creadă dincolo de limitele rațiunii, recunoștința veșnică!

Laudă și glorie fie lui Dumnezeu în veci!

A consemnat: Gerda Chișărău

AnthonyPr_Vartop WhatsApp Image 2022-09-13 at 07.57.40 WhatsApp Image 2022-09-13 at 07.58.23 WhatsApp Image 2022-09-13 at 07.59.13 WhatsApp Image 2022-09-13 at 07.59.37 WhatsApp Image 2022-09-13 at 07.57.50

Puterea politică și mediatică a virusului covid

Părintele Justo Lofeudo analizează controlul social și deriva anti-creștină din prisma așa-zisei pandemii (Fragment)

Lofeudo,pr.Părintele Justo face parte din Congregația Doamnei Noastre a Preasfântului Sacrament și dânsul este cel care întemeiat în 2006 Capela de Adorație Euharistică Perpetuă din Timișoara. Carisma Ordinului lor este înființarea acestor capele prin misiuni în întreaga lume.

Recent a dat un interviu pentru portalul catolic spaniol infocatolica.com în care analizează accelerarea procesului de descreștinare la nivel mondial sub pretextul așa-zisei pandemii.

Recent o organizație mondialistă a redefinit termenul pandemie, apoi apare un virus care are puteri niciodată cunoscute înainte: este letal dar nu mai mult decât unii viruși și mult mai puțin decât alții. Fără îndoială nici unul nu îl egalează în putere politică și mediatică. De când a apărut, nu se mai vorbește de altceva, în mod constant se dau statistici despre covid și despre pandemie și din cauza ei se închid populații întregi pentru mari perioade de timp și se pare că aceasta nu are sfârșit. Virusul acesta covid folosește și la accelerarea fenomenului anti-creștin deja în curs. Se închid biserici, încetează celebrarea sfintelor Liturghii, se trece în lumea virtuală, prevalează mijloacele igienice, dispare apa sfințită și apare gelul împreună cu măștile, în timp ce se impune împărtășania în mână, sugerând mesajul că Euharistia ar putea fi mijloc de contaminare. Toată lumea contribuie la întreținerea unui climat de frică printre persoane și de scuză pentru a renunța la cult, de unde se poate deduce că Euharistia poate fi omisă iar măsurile extreme de precauție trebuie întotdeauna luate în detrimentul Euharistiei.

Însă ceea ce este mai grav este faptul că dinăuntrul Bisericii se impun mijloace care restricționează dreptul lui Dumnezeu de a fi adorat și datoria credinciosului de a-i aduce cult.

Se desfășoară două forțe antagonice: evlavia și inechitatea. Misterul inechității provine de dincolo de ființa umană, este preternaturală și cuprinde falsele religii, baalii și demonii în societăți distincte care revendică victime, terorizarea celor care sunt supuși acestor culturi, reînflorirea păgânismului, sincretismul. Însă misterul inechității a devenit mai manifest atunci când a apărut Isus Cristos în istorie, prin opoziția violentă și permanentă față de Domnul nostru din partea celor care îl resping și îl ucid pe Fiul lui Dumnezeu întrupat – ceea ce se prelungește în religia talmudică și în islam.

S-a început cu persecuțiile și cu uciderea creștinilor de către romani, cu gnosticismul, apoi cu arianismul și cu erezia nestoriană. Urmează vremuri de corupție în Biserică care au dat naștere la mari sfinți și schisma dintre Orient și Occident. În secolul al XV-lea a apărut Jan Hus în Boemia, urmându-l pe Wycliff din secolul precedent în Anglia iar în sec. XVI îi avem pe Luter, Zwingli, Calvin precum și schisma anglicană.

Toate acestea se întâmplă în perioada în care Biserica a fost și ea convulsionată și avea nevoie de o reformă a tradițiilor, care într-adevăr a fost menită pentru sfinți care au crescut în sânul ei. A urmat abandonul metafizicii și ascensiunea naturalismului, a noilor teologii moderniste cu influențe deschise din filosofia kantiană și hegeliană și a ideologiei marxiste. Rebeliunea omului față de Dumnezeu a devenit tot mai fățișă, precum s-a întâmplat în filosofia iluministă și în Revoluția Franceză, în marxism, revoluția bolșevică, marxismul cultural și școala de la Frankfurt prin care s-au anulat toate conceptele, credințele și valorile pentru a impune noi paradigme.

De aici au izvorît absurdități precum ideologia genului. Totul față de ce a avertizat papa Benedict, încă înainte de a fi papă, referitor la această dictatură a gândirii unice și al relativismului și ceea ce Ioan Paul al II-lea a definit ca fiind ”cultura morții” se concretizează acum în impunerea acestor legi nedrepte și asasine precum cea a avortului și a eutanasiei.

Se folosește un virus cu scopuri politice și cenzura din partea canalelor sociale și a marilor tehnologii de comunicație.

La marea putere a cenzurii și a intimidării se adaugă puterea manipulării maselor. Toate acestea expuse într-o sinteză nu se explică decât într-o viziune supranaturală. Doar aceasta ne permite să identificăm misterul inechității care se desfășoară până la sosirea Anticristului.
(…)

Ne aflăm în război, trebuie să rezistăm știind că lupta este dură dar ne asigură victoria. Trebuie să rezistăm și să ne aducem mereu aminte că scopul Bisericii, legea ei supremă este salvarea sufletelor; în ceea ce ne privește trebuie să salvăm Biserica, să fim fideli Bisericii lui Cristos, să denunțăm minciuna, înșelăciunea, eroarea, să nu admitem coborârea la pactul cu lumea, pentru ca Biserica să nu fie aplecată față de puterile acestei lumi, nici să se alinieze cu vreun ordin care nu este după valorile creștine și în care se promovează o unitate fără Cristos și un ecumenism fals.

 

Sursa: https://www.infocatolica.com/blog/caballeropilar.php/2101190651-el-p-justo-lofeudo-analiza-el?whp=whp 

După: Javier Navascués

 

Chesterton, un geniu colosal

Gilbert Keith Chesterton a fost un scriitor care a perceput ”încă dinainte de a putea scrie” și ”dinainte de a putea gândi” că lumea nu se explică prin sine însăși și că ea este un miracol. A știut asta cu mult înainte de a gândi în termeni de teologie creștină.

GK Chesterton
Gilbert Keith Chesterton

A fost foarte mândru că în aventura vieții sale a descoperit adevărul prin experiență, însă mai apoi și-a dat seama de nebunia lui, arogându-și patronatul adevărului în sinea lui: era de fapt adevărul lui Dumnezeu, creat la începutul lumii! Avem de-a face cu un scriitor catolic fascinant, plin de paradoxuri surprinzătoare care te pun pe gânduri. Filozof, dramaturg, romancier, teolog și critic de artă, Chesterton (1974-1936) a fost denumit prințul paradoxului și a devenit unul dintre cei mai populari și îndrăgiți formatori de opinie în Anglia la sfârșitul sec. XIX și începutul sec. XX. Unele dintre cele mai căutate cărți ale lui sunt: ”Ortodoxia” și ”Omul veșnic”.

George Bernhard Shaw, ”dușmanul său prietenos”, a spus despre el că este un ”geniu colosal”.

Născut în Biserica Anglicană, s-a identificat tot mai mult cu catolicismul, ca până la urmă să treacă la Biserica Catolică. Societatea ”Chesterton” a înaintat un dosar pentru beatificare la Vatican.

Iată ce spune scriitorul despre sănătatea mintală:

”Dacă aruncăm o privire la filozofia sănătății, primul lucru pe care îl avem de făcut este să eradicăm o greșeală frecventă. Peste tot circulă opinia că imaginația, în special imaginația mistică, este periculoasă pentru echilibrul mintal al omului.

În general se spune despre poeți că nu te poți baza pe ei; și în general există o vagă asociere între a-ți împleti lauri în păr și a-ți înfige paie. Realitatea și istoria contrazic complet această viziune.

Majoritatea dintre cei mai mari poeți nu au fost doar sănătoși dar extrem de pragmatici; și dacă Shakespeare a ținut într-adevăr vreodată cai, a fost din cauză că el era cel mai în măsură să-i țină. Imaginația nu respiră lipsă de sănătate. Ceea ce respiră lipsă de sănătate este tocmai rațiunea. Poeții nu înnebunesc; dar jucătorii de șah, da. Matematicienii înnebunesc și casierii; dar artiștii creativi foarte rar. După cum veți vedea, eu nicidecum nu atac logica: doar spun că acest pericol se află în logică, nu în imaginație.

Paternitatea artistică este la fel de integră precum paternitatea fizică. Mai mult, este vrednic de remarcat faptul că atunci când un poet a fost morbid, a avut un punct slab de rațiune în creier. Poe, de exemplu, a fost morbid; nu din cauză că era poetic, dar din cauză că era în mod special analitic. Chiar și șahul a fost prea poetic pentru el; nu îi plăcea șahul pentru că era plin de cavaleri și de castele, precum un poem. A preferat pe față discurile negre ale conceptelor, pentru că se asemănau mai mult cu punctele negre ale unei diagrame.

Poate cazul cel mai grăitor dintre toate este acesta: doar un singur mare poet englez a înnebunit, Cowper. Și el a fost înnebunit de logică, dar de logica urâtă și venetică a predestinației. Poezia nu era boala, ci medicina; poezia l-a menținut parțial sănătos. Uneori putea să uite iadul roșu și însetat înspre care l-a atras determinismul său hidos printre apele mari și printre nuferii albi și uniformi ai râului Ouse. A fost damnat de John Calvin; aproape că ar fi fost salvat de John Gilpin.

Peste tot vedem că oamenii nu înnebunesc prin visare. Criticii sunt mult mai nebuni decât poeții. Homer este destul de complet și calm; criticii lui l-au pictat în zdrențe extravagante. Shakespeare este chiar el însuși; doar unii dintre criticii săi au descoperit că era altcineva. Și chiar dacă Sf. Ioan Evanghelistul a văzut mulți monștri ciudați în viziunile lui, n-a văzut nici o creatură atât de sălbatică cum a fost unul dintre proprii săi critici.

În general lucrurile sunt simple. Poezia este sănătoasă doearece ea curge ușor într-un ocean infinit; rațiunea caută să străbată oceanul infinit, făcându-l astfel finit. Rezultatul este epuizare mintală, precum epuizarea fizică a domnului Holbein. Să accepți totul este un exercițiu, să înțelegi totul este un chin. Poetul doar dorește exaltare și expansiune, o lume în care el să se întindă. Poetul doar cere să-și înalțe capul în cer. Logicianul este cel care caută să înghesuie cerul în capul lui. Iar capul lui este cel care se sfarmă.” (citat din ”Orthodoxy”)

Iar despre castitate vorbește cu mult bun-simț, în stilul său inconfundabil și original: 

”N-am putut niciodată să mă amestec în murmurul acestei generații crescânde față de monogamie, deoarece lipsa de restricție față de sex mi se părea atât de ciudată precum sexul în sine. Să fie îngăduit, precum Endymion, să te iubești cu luna și apoi să te plângi că Jupiter și-a păstrat proprii săi sateliți într-un harem, mi s-a părut un anti-climax vulgar.

Să rămâi cu o singură femeie este puțin față de atât de mult precum a vedea o femeie. Dacă m-aș plânge că mă pot căsători doar o singură dată este ca și cum m-aș plânge că m-am născut doar o singură dată. Era ceva incomensurabil cu plăcerea teribilă despre care vorbea (X, n.t). Arăta nu o sensibilitate exagerată față de sex ci o insensibilitate ciudată față de acesta.

Omul este un nebun care se plânge că nu poate intra în Eden prin cinci porți deodată. Poligamia este o lipsă de împlinire a sexualității. ” (citat din ”Orthodoxy”)

 

Știri din Medjugorje

Locul de apariții a Maicii Sfinte de la Medjugorje din 24 iunie 1981!
Evenimente și noutăți

vlcsnap-2013-08-09-10h58m33s151
Seminar pentru preoti la Medjugorje, 3-8 iulie 2017!
Toti preotii care doresc sa-si reinnoiasca sfanta preotie sunt invitati la participe la acest al 22-lea seminar pentru preoti din Medjugorje!
Tema este „Ca dragostea voastra sa creasca tot mai mult in cunostinta si orice pricepere” (Fil.1.9)
Programul aici: http://medjugorje.hr/files/file/sveeng17.htm
Dati va rog informatia mai departe!


19399623_1577582838939191_4895398363605437890_n
Apel de la Sora Emanuel, Comunitatea Fericirilor, Medjugorje:
”Festivalul Tineretului începe anul acesta în 1 august (seara la 18.00) și se termină în 6 august (dimineața). Veniți în număr mare, programul este minunat! Pr. Jaques Phillipe, membru al comunității mele a Fericirilor, va fi vorbitorul principal. Vă rog să oferiți o donație pentru a trimite o persoană tânără care nu își permite să vină, puteți salva o viață făcând asta! Preoților, veniți în număr mare, preoția voastră va fi reînnoită!”


marsul pacii
Uriasul Mars al Pacii va avea loc sambata, 24 iunie 2017,
in preziua Aniversarii a 36 de ani de aparitii la Medjugorje. In noaptea urmatoare de sambata spre duminica va fi adoratie euharistica. Astazi, 22 iunie, porneste grupul de pelerini din Timisoara condus de pr. Chisarau si pr. Ardelean. Maica Sfântă ne invită să mergem la acest centru spiritual al lumii, centrul păcii pentru a celebra pacea întru rugăciune!


disabled
„Nu rupetí trestia zdrobita!” În iunie 2017 a avut loc al 6-lea pelerinaj pentru persoane cu dizabilități – cu 2.200 de participanți! Enoriașii Parohiei de Medjugorje s-au oferit sa-i găzduiască gratis. Unii dintre ei au depus mărturii; voluntari i-au dus pe tărgi sus pe colina apariției. ”Cea mai frumoasă viață este cea care poartă suferința!” scrie reporterul pe site-ului oficial al Parohiei de Medjugorje, www.medjugorje.hr!

http://medjugorje.hr/…/the-6th-international-pilgrimage-for…

 

 

Participarea la Genfest Budapesta

Genfest la Budapesta
31 aug.-2 sept. 2012

Let’s bridge!” – „să construim împreună poduri” a fost motto-ul Întâlnirii internaționale a tineretului focolarin – întâlnire care a adunat cca 12.000 de tineri de pe toate cele 5 continente din 85 de țări, tineri de etnii diferite, confesii diferite, dar și de religii diferite. Toți au fost uniți sub aceleași idealuri: iubirea între oameni, pacea și fraternitatea universală.

Citește în continuare Participarea la Genfest Budapesta